Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D47a95g90m22a16r 14N46o37v86o80t60n76á 3582311137310

Naprostý souhlas a velká karma!

 Po přečtení mě napadlo, že první medové dorty Marlenka byly připraveny v domácí kuchyni na sporáku. Dnes mají krásný nový a EU předpisům jistě vyhovující provoz

a odbyt po celé Evropě a snad i dál!. Kdyby ve svých začátcích měl pan "podnikatel" podstoupit takové martyrium aby vůbec mohl začít a později postupně rozšiřovat výrobu, asi by nezačal. Nebo by dodnes pokračoval na tom kuchyňském sporáku, Marlenka by byla pro pár jeho přátel a nikdy by nevydělal kapitál pro rozšíření výroby a novou vybavenou dnešní halu. 

Také nejsem euroskeptik, ale myslím si, že je vše v neochotě našich úředníků. Často se stává, že se všeobecně nadává na Unii a přitom jsou naši úřadové mnohdy papežštější než papež. 

Mám zálibu v občasné výrobě dekorací z přírodních materiálů. Moje výtvory zatím končily jako dárky. Nechci se chlubit, ale lidem (se stejným vkusem jako mám já :-)),  se moje trvanlivé rustikální  věnečky atd. moc líbí a nabádají mě abych "lepila" ve větším

 a nabízela je i jinak.

 Když jsem si přečetla Váš blog a zjistila si pár dalších informací, nejdu do toho! Budu nadále lepit a obdarovávat nebo vyměňovat za jiné zboží. Jako před vynálezem peněz! :-P

Mimochodem: Nechcete vyměnit marmošku za nějaký můj výtvor? Ráda pošlu fotečku abyste byla v obraze, ale úplně to vidím vhodné na ten Váš statek ;-D

0/0
13.9.2014 9:57

J84a57n 74D35u94d46k27a 6988218688167

A nejenom v podnikání se dějí věci.

Já např. musel zaplatit za požární zprávu v které stojí, že nepotřebuji požární zprávu, protože to paní na stavebním odboru, vyžadovala a to i přes protesty architekta i požárního technika.

A taky ta milá paní oznámila architektům s kulatým razítkem, že půdní vestavba se nesmí jmenovat šatna, jak navrhovali, dokonce ani jako víceúčelový prostor, že to musí být ostatní prostor, protože ONA to tak chce. No co mohli dělat. Předělali celý padesátistránkový projekt vč. čtyř pare.

+1/0
12.8.2014 21:56

V12a73c74l30a24v 95B21e26n17e30d37i90k58t 3567585907334

jednoduchá rada: všechny výrobky prodávejte s označením "není určeno pro lidskou spotřebu" - buď jako "dekorace", nebo "krmení pro hospodářská zvířata". A je po problému. Co s tím doma kdo udělá, je jen a jen jeho problém. A určitě dokážete napsat dostatečně vtipné vysvětlení, díky kterému budete z obliga a každému zároveň bude jasné, proč to tak děláte. Držím palce.

0/0
10.8.2014 18:01

P77e59t77r 20S97k90u61h23r36a12v47y 3353372837201

Kdyz se Vam nelibi jak to v CR funguje, tak odejdete. To je bohuzel jedine, co jednotlivec muze udelat, aby se systemem valcil. Varte marmelady v prihranici v Nemecku a vozte je k nam. Ja uz jsem odesel...

0/0
8.8.2014 9:59

A41l38b25e22r90t 69V43l68a37c92h 8226721388982

Jak můžete nebýt "euroskeptik" ???8-o

+2/0
7.8.2014 23:03

B83o11h26u85m49i88l 22Z76o54u88b47e71k 8812871681360

Ale to pan stBabiš nechce, protože představujete konkurenci pro jeho megapodniky s nesmyslnými a ekonomiku  křivícími dotacemi. On by potom ty eurošunty nikdo nekupoval. A na co by pak dostával dotace? :-) Nemyslím vy konkrétně ale my všichni co se snažíme z vlastních peněz začít z mala, a stačí nám si vydělat na živobytí a nepotřebujeme ze startu vydělávat miliony.

+3/0
7.8.2014 14:35

R16a74d90k21a 77F67u85k25s31o95v83á 9475140807981

Bohužel, úředník musí dokázat, že si svůj plat zaslouží. Proto platíme tisíce zbytečných lidí, který vymýšlejí tisíce zbytečných směrnic a další tisíce dohlížejí na jejich dodržování. Polovinu úředníků vyházet, polovinu směrnic zrušit a jak by se nám rostlo. Z nějakého důvodu ale nějak převládá názor, že je lépe dávat někomu přídavky z cizího, než ho nechat rozvinout svůj um a vydělat si na sebe. jen by mě zajímalo, odkud chtějí ty peníze pořád brát.

+1/0
7.8.2014 14:13

J17a59k95u49b 62R58ý23d59l 1395312935660

Proč nejste euroskeptik, když na vlastní kůži vidíte, jak je EU prospěšná a jak pomáhá lidem růst?

+4/0
7.8.2014 12:41

E42l33i31š43k36a 93K45u81č44e15r52o83v61á 7159422483443

moc nerozumím jedinému: jako co žijete ten "rok jinak"? co jsem věděla, tak by to měli být lidi z byznysu, ideálně top manageři, ve službách neziskovek. tady čtu, že umíte vařit marmeládu (super), a že je problém rozjet malovýrobu (to už super není, vím o lidech ve stejné pozici, co jsou nezaměstnaní, protože nemůžou podnikat z domácí kuchyně)

0/0
18.7.2014 6:10

P17e23t69r 93D91o96n18t33h 2746184961

Moc pěkný názor. Osobně mám obdobnou zkušenost s ROP vs stavebnictví. Někdy jsou mantinely EU nastaveny "relativně" benevolentně. Ale naši úředníci musí být papežštější než papež. Možná snad i ze strachu, aby si jejich nadřízení nemysleli, že svoji práci nedělají dobře, nebo nedej bože (jak je to dnes moderní) neberou úplatky. A možná že tento strach vede k nesmyslným restrikcím nad rámec plánovaného účelu. Velké stavební firmy se s tím do určité míry vypořádají sami (můžete oponovat dle libosti, já to posuzuji z hlediska člověka/zaměstnance, který s úřadem ve finální fázi jedná na obyčejné pracovní úrovni), ale pro obyčejného člověka je to (podpořeno popsanou situací v článku) opravdu skličující zkušenost.

0/0
16.7.2014 22:48

M84i79c34h77a53e45l52a 87P37l59a11n12á 2983387243547

Obávám se, že je to v Anglii dost podobné. Za posledních patnáct let zmizely právě takové ty malé kavárničky před domy o dvou stolech. Dříve bývalo běžné koupit u farmáře domácí fruit cake, nebo prostě to, co ten den ženské z farmy pekly. Už to taky nelze. Na druhou stranu hygienické standardy v UK jsou opravdu jinde. Spousta lidí chodí  v jedněch holínkách z chlívku do ložnice. Ale to není důvod zakázat takovou výrobu či prodej plošně. Co my víme, odkud má Hamé ovoce do marmelády, že?

0/0
16.7.2014 19:08

G54e62o11r28g51e 98B88u44r38i96a57n 3198581223459

Tak jsem se poradne zasmal. Jednou znama natrhala na vesnici tresne a protoze mela znamou na urade v Praze, tak ji zavolala s tim, ze jede do Prahy a ma plne auto tresni, jestli nechce nejake koupit. Dopadlo to tak, ze prijela s tresnemi za znamou na urad, a na tom urade se na ni vetsina urednic vrhla a koupila od ni vsechny tresne co mela v aute. Nikdo po ni zadne povoleni nepozadoval. Osobne bych vzal par marmelad a na hygiene nechal urednici ochutnat a na urade taky. Pochybuji, ze by to povoleni nebyl za chvili hotove.

0/0
16.7.2014 15:07

R51a23d21o14s89l69a98v 94K34l55a40u45d44a 5774978244492

Čemu jste se zasmál?  Příležitostný prodej nadbytků ze zahrádky je naprosto legální a žádný úředník s tím nemá problém. Něco jiného je potravinářský výrobek, kde suroviny musely být omyty, je tepelně upravován, plněn do obalů....

0/0
7.8.2014 18:55

J38a95n 89F80r74o28l62í55k 6826750675944

Když jsem viděl v obchodě cenu meruňkové marmelády, která je nastavovaná jablky a chuťově nic moc myslel jsem si, že bych mohl na farmářském trhu za stejnou cenu dodat daleko vyšší kvalitu. Pak jsem si přečetl podmínky města a zase jsem ochladl. Tam může prodávat snad jen Hamé vlastnící výrobní závod. Když čtu tento článek jen se trpně usmívám. Mají to naši soudruzi z ČSSD dobře ošetřené kdo si může vydělat a kdo ne.;-)

+1/0
16.7.2014 13:58

L32u16k46á23š 47L96a22h38o39d29a 8309982324644

Zaplať pámbů že máme takové směrnice, před různými patlaly jako je pí Wimmerová je potřeba se chránit. Za chvíli by kdokoli prodával kdejakej sajrajt. Navíc marmeláda je nezdravá a když už, maj ji v supermarketu, silně pochybuju že dotyčná vyrabí zázrak EU

0/−21
16.7.2014 11:38

M82a72r11t74i93n 10T10e66s37a82ř 2929823943403

V supermarketu prodávají marmelády? Já myslel, že to jsou různé "ovocné směsi" či jak se to nazývá. Návštěvníci supermarketů nejsou ta "pravá cenová" pro marmelády. O tom, že produkty v supermarketu nebudou úplně zdravé (kvůli haldě "pro sichr" konzervantů a barviv), v tom s Vámi souhlasím :-). Ono to tam taky leží ve skladu dlouhé měsíce.

+2/0
16.7.2014 13:06

J45a45n 94F47r91o58l20í17k 6436330155484

Největší problém průmyslových marmelád je malý podíl základního ovoce. Kupujete vlastně jabčák. Stejné to je se sirupy. Omylem jsem koupil v Lídlu litr "Malina sirup" od Solevita za 48 kč. JO tam bohužel nemají. Dom jsem si s lupou počtl, že v malinovém sirupu je 0% malin. I těmi jablky šetřili je tam 10% jabčáku z koncentrátu. Tak jsem to vylil do WC. Já dělám marmelády a jamy pouze ze základního ovoce a cukru. Toho dávám co nejméně, jen aby to bylo vyvážené s kyselinkou ovoce. Chápu pana Lukáše v dnešní době plné podvodníků. Já bych na trhu klidně otevřel zákazníkem namátkou vybranou skleničku a dal všem zájemcům ochutnat. Neošizené se pozná snadno (v mém případě meruňky).

0/0
16.7.2014 14:07

S78e93b50a16s41t17i18a73n 53S67e55h81n18a40l 9218384332507

...s dovolením, jste býk bez kulí...

0/0
7.8.2014 18:37

J82i12n60d26r90i46c69h 19K90o87l40a76r 7340310795533

nj, jak nekdo chce delat neco poctive a v souladu s urady, tak je na tom jenom bitej a prinasi to nakonec vic starosti nez uzitku a rika si: "ze ja jsem radeji nedrzel hubu a nedelal to nacerno", jenze to jsme v cesku a to by vas zase hned nekdo napraskal. Takze nezbyva, nez zapomenout na marmelady ... pak kazdy den do prace potkate drzyho chlapka se sr.ackou ve sklenicich v tasce se slovy: "med, jen dnes" ...

0/0
16.7.2014 11:00

J92i68r59k29a 19L49i25b49e57ň36s15k82ý 4192681184369

Ano, tato otázka mě napadá už dlouho: proč Češi musí vždycky všechno udělat po svém, a často blbě (dálnice, vlaky, eurodotace, Opencard atd atd)? Jsme nějaký zvláštní genetický druh uplácaný tady ve Střední Evropě? Řemeslníci to vyřešili už za komunistů po svém: kašlou na předpisy, nedávají často potvrzení o vykonané práci a asi taky daní, jak je napadne nebo paušálem. Jestli tahle republika na něco zkrachuje, tak to bude na lidskou blbost.

0/0
16.7.2014 9:45
Foto

M15a81r16i24e 12T19o83m58š28í10č39k82o51v72á 4237615226576

Chtěla bych se zeptat jak dlouho vaříte marmeládu bez zahušťovadel v kterých je již konzervační látka. Já tám také nedávám moc a vařím dlouho tak mi marmeláda vydrží bez závad, ale beze všeho to jsem zkusila jednou kilo cukru kilo ovoce a po čase se začala kazit. Něco jiného je povidlí na to máme vyhrazený celý den, ale to je tuhé a marmeláda musí být dobře mazatelná. Třeba jak říkáte, když je tak dobrá, Vám do příštího roku nevydrží, tedy se nezkazí.:-)

0/0
15.7.2014 9:58

J20a12n 87F17r10o35l74í55k 6426810765604

Leta dělám meruňkovou marmeládu. Na kilo ovoce půl kila třtinového cukru, šťávu z citronu nebo limetky a trochu pektinu. Žádné konzervanty. Vařící naplním a uzavřu. Otočím víčkem dolů a po prohřátí zpátky. Nikdy se mě žádná nezkazila. Ovoce ovšem pečlivě zpracovávám a žádné plesnivé nebo nahnilé kousky nebo nečistoty tam nesmí.

0/0
16.7.2014 13:54

A82n84d15r33e62a 32Č22i94e93r74n68a 5306467660750

Mluvíte mi z duše.....

+1/0
15.7.2014 9:56

K11a86t44e77ř94i80n30a 60T17y11c40o36v73á 9410341576115

znám pár lidí, kteří v drobném prodávají tak, že prostě přijedou a prodají spolu s nějakým zbožím, které má papíry. nikdo neví, kde to tvořili. pokud chcete mít vše dle zákona, vpodstatě to nejde. tedy s normálními prostředky. přesně, jak říkáte. pěkně napsané

+6/0
14.7.2014 22:24

F73i22l75i75p 60V38ý76m28o86l53a 1374730458

Samozřejmě musíme nechat, že jakési základní hygienické předpisy by se dodržet měly, protože nežijeme v ideálním světě... V každém případě, kdyby jste místo sepsání článku rozmluvila vašim známým, sousedům, odběratelům vašich marmelád atp, aby změnili jejich socialistické uvažování, bylo by to mnohem lepší.

0/−8
14.7.2014 20:09

R22e15g23i89n96e 59M61a61r26t53i81n 6542778590308

Obdobně znám velmi vzkvétající rakousku-moravskou firmu na bylinné čaje na moravské území. ALE ..Rv. Protože sběr bylin není jen tak dle našich zákonů[>-], tak veškeré bylinky vozí od kdejaké babky z Rakouska. Takže v Česku jen pytlíkujeme a balíme. A potom chceme draze (z daní) prosazovat "české" výrobky.EU8-o

+1/0
14.7.2014 10:55

M97a64r93t30i62n 91T53e85s38a97ř 2819103903493

Čejkovice?

0/0
16.7.2014 12:58

P30a45v17e54l 93H20o42u76s21k79a 3171135290298

Pak se není co divit, že jsme v žebříčku snadnosti podnikání za Kyrgyzstánem či Ázerbajdžánem. Rv

+8/0
13.7.2014 2:59

A43n26d55r61e72a 82Č97i34e61r82n87a 5166237320230

Pozor, Ázerové jsou obecně velmi podnikaví,

0/0
15.7.2014 9:57

A98l56e38n26a 53O70u59z70k21á 1113482491896

úchvatný článek. Takhle jsem začala a skončila s domácími houskami a párky v rohlíku. Byla chuť i na maličkou pekárničku a maličkou cukrárnu, ale dopadla jsem zhruba jako Vy.... Díky za tu úvahu a moc si přeji, aby to, co jste psala, se mohlo zase o kus přiblížit realitě - tedy ta "lehkost", s jakou to například v Anglii jde.... :)

+3/0
12.7.2014 19:41

K61l73á10r28a 75T97r33n64k24o83v74á 3394669424389

Právě jsem dodělala leták a dokončujeme stránky pro malou soukromou pekárnu. Kdybyste měla zájem, poslala bych vám odkaz, třeba by vám majitelka pomohla nějakou radou. Je to domácí pekárna, kde peče pouze majitelka. Kontakt na mě najdete, když si zadáte do vyhledávače moje jméno.

0/0
14.7.2014 16:54

A92l31e79n21a 85O47u94z36k46á 1533572181426

jůj, to zní moc hezky, děkuji :) jen Vás poprosím o kontakt na můj e-mail, neboť vyhledávač je štědrý a nejsem si jista, kam psát. :)děkuji

0/0
14.7.2014 21:16

R77o15b71e21r18t 97B16a84l83a64b51á98n 9482473692

Začněte tím, že ty svoje marmelády přestanete rozdávat a začnete prodávat. I těm kamarádům a známým. Jestli i pak bude poptávka převyšovat nabídku, pusťte se do toho "nadivoko", bez razítek, jako obyčejný melouchář.

Znám dva podobné případy, oba dělají domácí uzeniny, jeden navíc sýry. Po třech letech jeden zjistil, že žádnou expanzi vlastně ani nechce a zásobuje dál ten svůj okruh známých. Ten druhý vykachličkoval garáž a ty potřebné štemply si "nějak" vyběhal. Začínat v malém s předpisovou výrobnou se opravdu nedá, ale není to ani potřeba.

+1/0
12.7.2014 18:12

M89a95r87t59i48n 78K59l34u63v52á23n52e17k 9252918853963

Súhlas. Ja to jediný recept na tých naších chorých byrokratov. Oháňajú sa EU predpismy a obyvatelia iných štátov EU len krútia hlavou.

Ešte sa dá predávať cez http://www.fler.cz

+1/0
13.7.2014 21:11

R92e60g52i15n84e 68M53a81r77t85i93n 6812428500958

Má to jeden háček, i bez podnikání. Pokud Váš příjem přesáhne určitou roční částku (znám případ, kdy rozvedená manželka platila manželovi nájem), tak musíte příjem zdanit a už v tom jedete.!!!!!!Rv

+1/0
14.7.2014 10:58

M50a16r76t96i73n 97H82r77o34u90d28n14ý 6918157292876

A na co chcete prodávat na farmářských trzích? Stát tam přes den jak tvrdý Y, nechat se očumovat lidma a poslouchat litanie o tom, že to máte moc dobrý ale trochu drahý? A ještě za to platit výpalné městu za flek na stánek? Nasr... Prodávejte to zkrátka přes internet, začněte třebas na aukru - nutno ale balit v plastu, jinak to pošta rozfláká. Pokud jsou ty vaše marmelády tak dobré jak říkáte, tak si své kupce najdou.

+1/−8
12.7.2014 10:59

O90l13d98ř92i62c77h 25H17o27r11á64k 2654459181385

Balné a poštovné vaše výrobky ještě více prodraží a lidé nebudou tolika kupovat, nehledě na výpalné na Aukru. To je dobré použít jen na začátek, než si vytvoříte klientelu pro svůj e-obchod, ale i v něm bude výrobky prodražovat balné a poštovné (mrkněte na ceník pošty).

Takže výpalné na trhnu bude jen zlomkem a ceny tak mohou být lidem bližší. Ne každý si hned objedná více kusů aby se mu poštovné rozložilo.

+3/0
12.7.2014 12:22

O22l46d46ř55i42c27h 18H17o72r11á41k 2484229791485

Bohužel mohu jen potvrdit.

Jediná možnost je prostě jen podfuk. Vy budete vyrábět a neoficiálně dodávat někomu, kdo podmínky / povolení má a ten to bude prodávat za provizi. To ale pochopitelně jedině naštve a váš růst ještě více zpomalí.

To co naše předpisy / úředníci požadují od potravinářské byť i mikrovýroby je k pláči.

A pokud jste nezaměstnaný/á a na Úřadu práce se vás zeptají, zda nechcete zkusit podnikání, tak byste začal řvát a mlátit kolem sebe hlava nehlava po podobné zkušenosti.

+12/0
12.7.2014 10:47

L65y89d74i86e 11E29i63s35e87l33t14o21v40á 4386880543654

Myslím, že u nás je to otázka tzv. syndromu předposrání. Co kdyby... A proto vyžadujeme neustále další a další nesmyslná opatření. Typický je příklad automatů na čerstvě nadojené mléko. Někdo by se mohl nakazit nějakou nemocí. Že nikdy nebyl zaznamenán prokazatelný případ žádné nákazy z čerstvého mléka? To nevadí. Co kdyby... Tak je zrušíme. Připomíná mi to jednu povídku od Bradburyho. V ní počítač řídící přistání kosmické lodi vyžadoval stále více a více dalších a podrobnějších informací o všem, až se sám zahltil a zhroutil a loď havarovala. Mám obavy, že tak jednou skončíme i my.

+22/0
12.7.2014 10:38

K54a72t70e74ř95i22n24a 88T70y59c79o82v38á 9590261526245

v Brně jsou, v Kuřimi a Novém Městě na Moravě taky. moc jim fandím, jinde mléko nekupuji

0/0
14.7.2014 22:29

M63a46r81t82i49n 88T41e34s24a14ř 2389633513843

Zajímavý výraz, ten syndrom :-). Na spoustu úřadů to opravdu sedí (vlastní zkušenost).

0/0
16.7.2014 13:08

A56l68e77š 47Z82e36l50i10n13k37a 1314452356

Na úřadech jsou i rozumní a milí lidé. Ale často člověk potkává lidi co škodolibě jsou rádi za každého komu jeho podnikatelské nadšení a plány seberou - snad proto, že se sami báli nebo bojí do něčeho pustit, a pak tam podle mě jsou i lidé kteří tím že jedou vše důkladně podle předpisů, tak si myslí, že dělají svou práci dobře. Ale s tímto se už v obměnách setkal každý a obrovsky to škodí, snad i víc než přebujelé státní výdaje. Protože když někdo vyrobí chutnou a hezkou marmeládu a jiný si ji koupí, tak se budem mít všichni o kousek líp :-)[>-]

+3/0
12.7.2014 4:23

T74e70r80e89z57a 93B56r16u14n75o55v30á 3586652453416

Paní Wimmerová, nenechte se otrávit. U nás je mnoho podnikatelek, které se souhlasem příslušných úřadů doma v kuchyni vyrábí potraviny a pak je prodávají na farmářských trzích a v obchodech. Vím to, protože jsem v porotě pro začínající podnikatelky. Na malou produkci potravin nepotřebujete souhlas hygieny. Jděte rovnou na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Ti zajdou k Vám domů, domluvíte si postup výroby včetně hygienických podmínek a ten pak sepíšete písemně a odevzdáte jim. To je všechno. Pak je důležité si jen na těch podmínkách trvat při případné kontrole. Pokud byste chtěla více info, dejte vědět. Držím Vám palce a hodně štěstí s Filmfárem.

PS. díky za Terapii, pro mne byla trefou do černého

+11/0
12.7.2014 0:57
Foto

V69á38c42l12a81v 41C10h12u18c25h48m86a 6415111558176

Více info by asi uvítalo spousta lidí, kteří bojují proti přebujelé byrokracii. Nepíšete blog, že byste byla nápomocna? Uveřejňovat postupy jak se lze bránit poměrně jednoduše a efektivně by byl asi chvályhodný počin.

+5/0
12.7.2014 7:03

T77e17r50e75z30a 57B32r59u74n38o35v20á 3216122503656

No, ono to není nic složitého. Když jsem mluvila se SZPI, tak mi sdělili, že záleží na množství, které člověk vyrobí a tudíž na množství lidí, které případně ohrozí :-). A to už je na domluvě s nimi. Stejně tak si s nimi domluvit pracovní postup, dát jim ho písemně a  trvat na něm. Dle zkušeností zmiňovaných podnikatelek vše bylo vyřízeno celkem rychle a cca za 2 týdny již prodávaly své výrobky. A co se týče blogu, ten bych mohla psát z fleku, protože zkušeností jsem nasbírala docela dost. Dva roky jsem se snažila uvést na trh v ČR výrobek, který zde ještě nikdo na trh neuváděl. Řešila jsem to s nespočtem institucí (Min. zdr, Min. průmyslu, Hygiena, ČOI, HK, SZÚ .... atd.) a nikdo nevěděl, co s tím. Po dvou letech se nám to společně povedlo. Instituce se něco naučily a já již několik měsíců prodávám zboží a začíná se mi dařit. A stačil mi na to jen e-mail, telefon a pošta. Osobně jsem nikde nebyla, mám 2 maličké děti. Nenechat se otrávit, a jít za svým cílem. A nevadí, že je to šnečí tempo. Lepší než stát na místě. Překážky beru jako výzvu ke zdolání. Nemůžou mne zastavit :-). Nenechte se také, držím palce.

+4/0
12.7.2014 13:54

M22a67r11t54i88n 44H32r66o54u41d13n25ý 6918107972356

Úředník proti úředníkovi NIKDY nepůjde. Nebo vy si snad skutečně naivně myslíte, že jí tu "výrobnu" někdo ze SZPI teď odkývne, když už se k tomu jako ke konkrétnímu případu negativně vyjádřila Hygiena?

0/0
12.7.2014 11:03

T68e15r53e37z18a 23B81r94u10n16o91v70á 3396592463956

No, já si to nemyslím naivně, ale reálně. Všechny podnikatelky, o kterých mluvím, jsou reálné. Všechny měly naprosto stejný problém jako v článku. Hygiena jim nic nechtěla povolit, požadovala provozovnu. A dnes všechny vyrábějí doma ve své kuchyni. A šlo to velmi rychle. Pokud to chcete vyrábět jen jako vedlejší činnost (přivýdělek), tak to jde. Bez hygieny jen se SZPI. Jde o množství, které budete vyrábět.

0/0
12.7.2014 13:23

K57l47á41r51a 65T33r50n33k75o47v60á 3374579334339

Kam jsme to dospěli, jsme ještě normální nebo už jsme pozbyli zdravého rozumu? Dospělí lidé místo aby se věnovali nějaké smysluplné činnosti, vymýšlejí jak předstírat, že vyrábějí něco jiného než ve skutečnosti vyrábějí. Viz tepelné koule, sýry pro zvířata, nepravé trubičky, pomazánkové bláblo... Nesmíme používat slova poctivé, domácí, pravé a několik dalších. Cpeme se nekvalitním humusem a nesmíme si vyrobit a prodat nebo koupit normální poživatelné potraviny. Asi si nakonec ale nic lepšího nezasloužíme.

+8/0
11.7.2014 23:46

K16l33á81r81a 12T87r67n69k21o60v19á 3834599844859

No hádejte proč to nejde paní Wimmerová. Co by ty mraky úřednictva asi dělaly? Pak si uvědomte jak je příjemné, když nic neumím nic za co by si mě mohli druzí vážit a nic kloudného nedělám, tak dát najevo svou důležitost a moc. Vaše marmelády mohou být nebezpečné;-D, zato ty hnusy, které si nakoupíte v řetězcích, ty odpovídají všem normám, směrnicím a nařízením. Jsou téměř bezvadné, mají jen jedinou chybičku - nedají se jíst. Zbytek za mne dopověděl pan Stržanovský. Je to škoda, protože i přes úpornou snahu o likvidaci, se u nás  najde mnoho šikovných a pracovitých lidí. Kdyby byly příznivější podmínky, mohl by tu být ráj na zemi. Takto je kdekdo otrávený, zdeptaný a stressovaný. Přesto byste se měla pokusit nějak se přes to přenést a pokračovat v bohulibém úsilí.

+9/0
11.7.2014 22:35

M70a95g93d70a72l36e75n57a 12M91o67u92č10k59o88v57á 3889768345192

Myslím, že tento článek vlastně není o předpisech a vaření marmelády. Je o stavu tohoto státu.

+7/0
11.7.2014 21:31



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.