Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na IDOSU lze dát volbu "pouze bezbariérové spojení" , pak se vám ve všední den trasa redukuje cca na 40 minut, nikde se vám nestane, že musíte hodinu čekat.......jet na blind není legrace a tak si nemáte právo na takové čekání stěžovat.

Plus na Vyšehradu se dá dostat na druhou stranu i vozíčkem, stačí vylézt ze stanice a použít most přes magistrálu s hooooodně dlouhými nájezdy.....ale je pravda, že popojet stanici dál a jet zpět je ve špičce i rychlejší:))

1 0
možnosti

Je zajímavé, že redukcí linek a počtu spojení /viz bus 177 v úseku Nákupní centrum Hostivař - Skalka/ nebylo zařazeno do provozu více autobusů a tramvají nízkopodlažního typu. Např. na lince 22, která projíždí celou Prahou tvrdošíjně používá Doparvní podnik stařičké T3 o lin. 26 nehovoře. prostě je to otm, že ROPID vše zpackal (nejsou spokojeni ani starostové jednotlivých MČ, ani občané), neušětřil ani korunu, nutí autobusy zastavovat /poté co zřídil nesmyslně nejdřív jejich stanici Zahradní město /ve stanici tramvají a cestující lítat mezi 3 soupravami za sebou atd..atd..Hlavně, že je příslušný p. náměstek s prací spokojen. Odebral bych mu sl. vůz a nechal jej jezdi alespoň půl roku "jeho" dopravou. A Magistrát? Ten mlčí a klopí chechtáky za paskvil.

0 1
možnosti
Foto

Bohužel, na linky 22 a 26 stále nesmí nové tramvaje 15T, a to právě kvůli stavu trati v Hostivaři. Ta už měla být opravena, ale loni se nepodařilo uzavřít výběrové zřízení na zhotovitele (odvolávání trvalo moc dlouho). Tramvaje 14T nejsou jednak na přecpanou linku 22 vhodné, druhak jsou deponovány ve vozovně Motol, která je pro vypravování souprav na linku 22 nevhodná. Tramvaje KT8.RN2P, tedy obousměrné nízkopodlažní jsou pro změnu deponovány až v Hloubětíně a v pravidelném provozu navíc nemohou jezdit splítkou na Malostranském náměstí. Takže zvývá cca 30 opravených vozů T3 s nízkopodlažním prostředkem vozu (ve vozovně Vokovice), které ale jsou primárně určeny pro sólo linky. Přesto jsou spřahovány do dvojic, aby na linkách 22 a 26 byla zajištěna alespoň základní obluha tímto typem vozů. V plánu je po letošní rekonstrukci trati do Hostivaře a současné rekonstrukci vozovny Vokovice přesunout vozy 15T tam a primárně je vypravovat na linku 22. Tento stav by měl nastat snad od  září 2013.

1 0
možnosti

P13a55v86e50l 50M26a16r93e45š

28. 1. 2013 21:01

Nic proti vozíčkářům, ale něž utrácet desítky miliónů za nízkopodlažní vozy MHD,zastávky a podobně nebylo by lepší invalidům koupit auta ?

A těm pár, kteří řídit nemohou něco jako radiotaxi, upravenou dodávku jedoucí na zavolání?

2 3
možnosti

Nízkopodlažní tramvaje neslouží pouze vozíčkářům, ale všem občanům se sníženou pohyblivostí, rodičům s kočárky....  Navíc tato vozidla zkracují dobu na zastávce.  Nějak nechápu, jak si představujete že by ten vozíčkář tím autem jezdil. Přijede na místo, vystoupí a půjde si do kufru pro vozík? :-)

4 0
možnosti
Foto

Dobrý den, nezlobte se, ale spojení Vámi popsané považuji za záměrně chybně vybrané. Pokud budu cestovat na spojení Vyšehrad - Vodafone a budu na vozíku, tak si nejprve projdu, jaké zastávky jsou bariérové a jaké ne. K tomu je na stránkách DPP tato mapa http://www.dpp.cz/download-file/5377/07_barrierfree_tram_metro_bus.pdf  V ní nejsou tram. zastávky Muzeum ani zastávka Vozovna Strašnice vyznačeny jako bezbariérové. Stejně tak zde jako bezbariérová není vyznačena zastávka Olšanské hřbitovy. Pokud této mapě nevěříte, lze většinou ověřit na google street view. Pokud byste trvala na trase přes Muzeum a linkou 11, je přece logické, že nebudete vystupovat v zastávce Olšanské hřbitovy, ale Flora, která bezbariérová je a přímo v ní jezdí všechny tramvaje, co o kousek dál na Olšanských hřbitovech. Tedy linka 5 směrem k Vodafonu. U Vodafonu též není bezbariérová zastávka, ale zastávka o 100 m blíže bezbariérová je (Krematorium Strašnice). Tj. máte i cílovou zastávku. Pokud máte problém s tím, že hodinu na nějaké lince nejede bezbariérový spoj, tak od toho na stránkách DPP je vyhledávač spojení, kde lze zatrhnout bezbariérové spojení. Pro vaši cestu jsem si jej zadal teď večer a s přestupem na Hlavním nádraží z metra na linky 5 či 26 mi Vaše cesta nyní v půl osmé večer vyšla v délce cca 30 minut. Tedy nikoli 2,5 hodiny. Ano, bezbariérové cestování v Praze není dokonalé a rozhodně není ještě možné cestovat "na náhodu", protože bezbariérových tramvají ještě není tolik, nicméně s kratičkou přípravou lze cestovat poměrně slušně. Byť se změnami od září 2012 se cestování vozíčkářům určitě podstatně zhoršilo.

7 1
možnosti

Je to tedy síla, sama vím, jaký je občas problém nastoupit, byť do nízkopodlažní, tramvaje jen s kočárkem. Bohužel, v Plzni asi slušní lidé vymřeli, s velkou ochotou jsem se osobně moc nesetkala; většinou lidé, když vidí, že chci nastoupit s kočárkem, začnou přede mnou utíkat, abych je nemohla požádat o pomoc... Rv 

Každopádně Vás obdivuji a dávám karmu R^

2 1
možnosti

Já jsem v rámci své diplomky zkoumala bezbariérovost MHD v Hradci Králové a byť jsou všechny vozy nízkopodlažní, tak o bezbariérovosti MHD se hovořit nedá. A věřím, že Praha coby největší město v ČR je na tom daleko hůř. Doufám, že se díky takovým článkům ledy trochu pohnou. Ale zase je fajn, že jste narazila na ochotné spoluobčany. Slušnost ještě nevymřela.

2 0
možnosti

Zase to nepřehánějte. Vozíčkáři pochopitelně vozík dokáží ovládat líp a pak si také vybírají lepší trasy. Stačilo na Vyšehradě přejet přes nadchod, pohodlně se dostanete do metra, pojedete na Hlavní nádraží, přejedete k tramvaji, a odtamtud vám jede 5 a 26 až na místo. Musíte vystoupit o zastávku dřív, ta je bezbarierová:-) Netrvalo by vám to dýl, než 35 minut.

6 1
možnosti

Tak to je síla! Asi nejvíc mě překvapily ty nízkopodlažní tramvaje - myslím, že můžu s čistým svědomím říct, že v Brně jich teda jezdí výrazně víc. Ano, je to sice menší město a má míň linek, ale prostě se snaží. Kromě toho, že jezdí nízkopodlažní spoje garantované v jízdním řádu, jezdí i několik nízkopodlažních tramvají i v době, kdy nízkopodlažní spoj garantován ani není.

Máte můj obdiv, že jste to zvládla. R^

2 2
možnosti
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4277x
Obsah blogu koordinuje Jan Rybář, novinář (a absolvent programu Rok jinak), www.amaze.cz, www.janrybar.cz

Seznam rubrik