Kariéra - cesta tam a zase zpátky (plus něco o neziskovkách)

6. 02. 2013 13:58:37
Byl jsem šesťák, zažraný do knih Enid Blytonové, v nichž popisovaná Anglie čtyřicátých let minulého století byla tím nejlepším místem na světě. Už tenkrát jsem se rozhodl, že Spojené království navštívím. Někdy.
Já a můj nový
Já a můj nový "skautský vůdce" Michal Medek (nalevo)

Autor: Tomáš Kandel

Bylo mi možná sotva patnáct, když jsme projížděli kolem brněnského M-Paláce po Heršpické ulici. Impozantní budova a do noci svítící půlkulaté kanceláře mi učarovaly. Tady bych chtěl jednou pracovat.

S věkem ambice rostly, ale k jejich naplnění bylo daleko. Pro jejich realizaci jsem, pravda, moc nedělal a zjev máničky (jak jinak než důkaz mého ojedinělého smýšlení a výraz nesouhlasu s mainstreamem a komercí) mi ještě dlouho bránil v nějakém rozumném postupu tím správným směrem.

Začal jsem chápat, že je třeba udělat zásadní změnu. Nejen v myšlení. Uběhla další léta a práce v pohodlné kanceláři, s mladými lidmi, pohodovými šéfy a dokonalou firemní kulturou stále dlela pouze v mé hlavě. Já se zatím prodíral na výsluní úspěchu civilní službou a následně prodejem po telefonu.

První sen se splnil bezmála po deseti letech. Na britských ostrovech jsem strávil 2 roky. Práce v úžasné kanceláři M-paláce na sebe od zrodu snu nechala čekat už jen 8 let. Vydržel jsem tam jeden rok. Superšéfové, superkolektiv a superfirma mi dělali společnost osmnáct měsíců. Potom další. Po stejně dlouhou dobu. Že jsou to dávné splněné sny, jsem si vždy uvědomil až zpětně. Splnily se tak nějak samy a samozřejmě, že jsem si ten triumf ani řádně neužíval. Začal jsem chápat, že je třeba přikročit k další zásadní změně. A to především v myšlení.

Pochopil jsem, že změna zaměstnavatele není to jediné, co si situace a nitro žádá, a byl jsem rád, že svůj život nedržím pouze ve svých rukou. Opět se něco stalo „samo“ a s takovou samozřejmostí, že jsem to snad považoval za náhodu. Po druhé v životě jsem okem zavadil o Rok jinak (setkání první – v jakémsi časopisu – vzbudilo vlnu bouřlivého nadšení ... jež přebilo nadšení ještě bouřlivější ... vyvolané pravděpodobně obsahem následující stránky). A Rok jinak zavadil o mě. Tentokrát v tu pravou dobu.

A když dnes sedím v kanceláři Kaprálova Mlýna, po dlouhé době spokojený s odvedenou prací, s Moravským krasem za okny, kdy mi vůbec nevadí hodinové cestování do práce, protože občas ráno potkám srnku nebo dvě, když jsem obklopen nadšením mladých lidí pro něco smysluplného a když vidím, co se díky právě tomuto neúmornému nadšení dá vybudovat, vyvstává mi kdesi v hlavě ještě jedna vzpomínka. Jsem žáčkem v první nebo druhé třídě a tuto hodinu se neučíme. Přišla na návštěvu dvojice mladých lidí, kteří nám vysvětlují cosi o životním prostředí. Pamatuju si jediné – něco ve smyslu: „nepokládejte malý hrnec na zbytečně velký hořák, protože příliš mnoho tepla uniká pryč a není efektivně využité – smýšlejte ekonomicky a ekologicky“. Řídím se tím podvědomě do dnes a vím, že i kdybych byl jediným, kdo si tenkrát z té hodiny něco odnesl, a i když to byla jen tato jediná hospodárná rada, mělo úsilí a čas těch mladých lidí smysl.

Nemusím se za svou práci ani před sebou samým stydět.

Autor: Rok Jinak | středa 6.2.2013 13:58 | karma článku: 10.96 | přečteno: 768x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.97 | Přečteno: 557 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 300 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 34 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4277
Obsah blogu koordinuje Jan Rybář, novinář (a absolvent programu Rok jinak), www.amaze.cz, www.janrybar.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...