Hledá se Tao! Aneb příběh o ztraceném psu

26. 03. 2014 12:11:49
Ztratil se mi pes. Tao se jmenuje. Pořídil jsem si ho z útulku, ne abych ušetřil, ale abych pomohl bytosti, která si svůj osud nevybrala. Jenže psi, jak známo, se rádi ztrácejí...

Autor: Lukáš Landa

Tao byl hodný, alespoň já jsem ho tak viděl. Byl tak hodný, že jsem ho začal brát s sebou do práce. Byl to kříženec Sharpeje a nejspíše Pitbulla. Těžko říct. Jenže kolega vodil do práce také psa, a s ním se Tao nesnesl. A tak jsem se nejprve přestěhoval do vedlejší kanceláře. Čím více ale Tao rostl, tím více štěkal nejen na čtyřnohého konkurenta, ale taky na spolupracovníky. A tak jsem změnil práci.

Do nové práce sice Tao nesměl, ale díky lepšímu platu jsem si mohl dovolit platit agenturu na venčení. Výborná věc, komplexní služby: „Hlídání dětí, úklidové práce a venčení psů“, stálo v internetové prezentaci agentury Zuzi. „Garantujeme kvalitu poskytovaných služeb, 7 dní v týdnu, 24 hodin denně“. To je něco pro mě, říkal jsem si.

Vyrazil jsem první den do nového zaměstnání. Taa přebrala venčící slečna, pejsek na ní trošku vrčel, ale co... Je to profi-agentura, to zvládne, myslel jsem si. 15.45, telefonát: „Tao utekl při venčení!“ zařvala na mě slečna vyděšeně. Opustil jsem novou práci a vyběhl pátrat po Taovi. Venčící slečna mi marně pomáhala. Nic. Tao byl fuč.

Hledali jsme celou noc, druhý den, nic... Naštěstí tu bylo řešení: Psí detektiv! „Služby detektiva přímo na místě, máme i pátrací letadlo“, četl jsem v nabídce agentury zase na internetu. To musím zkusit, Tao za to stojí, přesvědčoval jsem sám sebe. A objednal pátrání.

Po dvou dnech plného nasazení mého i detektivní agentury se Tao skutečně našel. Sice trochu hubený, s naraženým kolenem, ale našel. Radost neskonalá. Nevím, jestli se to povedlo díky agentuře nebo mým vylepeným letáčkům, ale to je vlastně jedno.

Pocit štěstí kazil jen účet za pátrání:

- 2 x lokalizační SMS: 1390 + 2690 CZK

- Letáky: 1200 CZK

- Následné ošetření zvířete u zvěrolékaře: 500 CZK

- Zveřejnění fotografie na registru ztrát zvířat: 150 CZK

- Motivační odměna nálezci: 5000 CZK

- Taxi služba / pohotovost po nahlášení pohybu psa: 600 CZK

Dohromady: 11 530 CZK

Agentura Zuzi, které Tao utekl, se k proplacení faktury nemá, prý máme nevychovaného psa. Jsou pojištěni jen na případné zdravotní komplikace při hlídání dítěte, či újmy na majetku při úklidu domácnosti. Hlídat dítě, ani uklízet si u nich ale nenechám. To si raději poklidím sám a dítě dám k babičce.

P.S.

Tento příběh je postaven na reálném základě. Nestal se mně, ale mému milému kolegovi z neziskové organizace Oživení, kde tento rok působím v rámci projektu Rok Jinak Nadace Vodafone. Jak vidno, kromě vážných témat se při své roční zkušenosti v nevládním sektoru setkám i s příběhy spíše úsměvnými. Bývalého kolegu i jeho pejska ponechám v anonymitě, veškerá jména i názvy agentur v textu jsou smyšlená.

Autor: Rok Jinak | středa 26.3.2014 12:11 | karma článku: 15.59 | přečteno: 811x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 269 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 460 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 112 | Diskuse
Počet článků 34 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4277
Obsah blogu koordinuje Jan Rybář, novinář (a absolvent programu Rok jinak), www.amaze.cz, www.janrybar.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...